Piątek, 4 października 2024
Nawet najnowsze materiały mają tendencję do blaknięcia i tracenia swojego wyglądu z upływem czasu.
- Odpryski powstają, gdy wiatr wieje na lakier samochodu. W zależności od prędkości, różnią się one intensywnością i głębokością.
- W zimie, gdy krople wody dostają się do tych wiórów, tworzy się lód, który następnie negatywnie wpływa na lakier.
- Ptasie odchody to kolejny najgorszy wróg lakieru. Jego obecność na niezabezpieczonym pojeździe przez kilka dni prowadzi do uszkodzenia wierzchnich warstw lakieru. Czasami może to być tak poważne, że problem może być rozwiązany tylko przez ponowne malowanie części całkowicie.
Innymi słowy, w trakcie użytkowania na pewno pojawią się drobne defekty i uszkodzenia, a samochód będzie musiał być okresowo polerowany, aby zachować swój pierwotny blask. Jak więc wybrać odpowiednią pastę do samochodu?
Powinieneś ocenić lakier samochodowy według jego przeznaczenia: po pierwsze, aby stworzyć efekt błyszczącej głębi; po drugie, aby stworzyć warstwę ochronną. Efekt lustra na karoserii samochodu powstaje poprzez załamanie promieni świetlnych. Jest to możliwe, gdy grubość przezroczystej warstwy lakieru jest znaczna, a powierzchnia jest idealnie płaska.
Istnieje wiele różnych past do polerowania samochodów. Ogólnie rzecz biorąc, są one zazwyczaj podzielone na trzy grupy: pasty kremowe, pasty stałe i płynne pasty (aerozole), płynne gumy.
Pasty stałe dają efekt lustrzanego odbicia na karoserii i dużą głębię połysku dzięki zwiększonej warstwie lakieru samochodowego. Jednak kierowca musi być przygotowany na poświęcenie sporej ilości czasu na polerowanie twardymi pastami.
Bardzo trudno jest nałożyć grubą warstwę lakieru samochodowego przy użyciu płynnych preparatów. W przypadku preparatów w aerozolu wysoki połysk można uzyskać tylko dzięki wysokiemu stężeniu silikonów, które mają właściwości idealnie dopasowujące się do polerowanej powierzchni. Przy zakupie produktów w sprayu, ważne jest więc, aby zwrócić uwagę na skład chemiczny lakieru.
Najlepiej jest wybierać kremy na bazie silikonu i wosku. Z jednej strony, jest to wygodne w zastosowaniu, a połysk jest zapewniony, więc cena nie wpływa.
Również pasty samochodowe można sklasyfikować według stężenia środków: silnie ścierne, średnio ścierne i redukujące.
Silnie ściernepasty samochodowe usuwają dość dużą warstwę powłoki lakierniczej, dlatego należy ich używać tylko w najbardziej ekstremalnych przypadkach.
Umiarkowanie ścierne pasty do polerowania samochodów usuwają znacznie mniej lakieru; są one zalecane tylko wtedy, gdy samochód jest pełen drobnych zadrapań.
Pasty regenerujące do samochodów przywracają kolor, usuwając niewielką warstwę lakieru i usuwając "pajęczyny" (małe zadrapania). Pastę tę należy stosować dwa razy do roku.
Kupując pastę samochodową do kolorów, warto zwrócić uwagę na jej kolor. Na przykład, do czarnego samochodu nadaje się tylko czarny lakier. Czarny lakier nie może być z definicji uniwersalny, ponieważ ma zupełnie inne właściwości niż lakier kolorowy.
Czytaj dalej na: http://detailercenter.pl