Poniedziałek, 2 grudnia 2024

Kamień milowy w produkcji w 100% elektrycznego Leafa przez Nissana

21 stycznia 2022

Udostępnij Facebook Twitter

Nissan Leaf wyprzedził produkcję modelu Bluebird w zakładach firmy w Sunderland.

Do tej pory wyprodukowano 195 380 sztuk Leaf EV, w porównaniu do 187 178 Bluebirdów (pierwszy samochód zbudowany w zakładzie) w latach 1986-1990.

W tamtych czasach budowa jednego Bluebirda trwała 22 godziny. Teraz, 35 lat później, wybitne udoskonalenie technologii produkcji pozwoliło skrócić czas produkcji do 10 godzin w przypadku Leafa.

"Bluebird był modelem ikonicznym dla zakładu i budzi miłe wspomnienia wśród wszystkich entuzjastów Nissana" - powiedział Alan Johnson, wiceprezes ds. produkcji w Nissan Sunderland Plant.

"Wolumen Leafa wyprzedzającego Bluebirda pokazuje, jak radykalnie rozwinęły się nasze innowacje produkcyjne, umiejętności i procesy w miarę dążenia do elektryfikacji".

"Leaf wyprzedzający Bluebirda to przełomowy moment - ale przed naszym zespołem w zakładzie jeszcze wiele innych, w miarę jak nasza zelektryfikowana linia produkcyjna będzie się rozrastać".

Przechodząc od nakrętek kół i gaźników do architektury elektrycznej i bezpieczeństwa cybernetycznego, nie zmieniło się nieugięte zaangażowanie Nissana w jakość.

Liczba pracowników zatrudnionych w fabryce w Sunderland wzrosła z 430 w 1986 r. do 6000, a 19 osób, które rozpoczęły pracę w '86 r., do dziś pracuje nad Nissanem Leaf.

Pierwszy samochód z linii produkcyjnej, Bluebird Job 1, jest centralnym punktem ekspozycji w lokalnym muzeum, upamiętniającym znaczenie tego pierwszego pojazdu.

Nissan LEAF zapisał się już na kartach historii dzięki 500-tysięcznemu egzemplarzowi wyprodukowanemu niedawno w Sunderland.

W ciągu ostatniej dekady samochód ten zdobył wyróżnienia na całym świecie, w tym tytuł Samochodu Roku 2011 w Europie, Światowego Samochodu Roku 2011 oraz Samochodu Roku w Japonii w latach 2011 i 2012. Obecnie po drogach całego świata jeździ ponad pół miliona egzemplarzy Leafa.

Nissan postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach działalności firmy oraz w cyklu życia jej produktów do roku 2050. W ramach tych starań do początku lat 2030 każdy nowy pojazd Nissana oferowany na kluczowych rynkach będzie zelektryfikowany, a także wprowadzone zostaną innowacje w zakresie elektryfikacji i technologii produkcji.

Firma ogłosiła niedawno plany znacznego zwiększenia produkcji energii ze źródeł odnawialnych w swoim rekordowym zakładzie w Sunderland w Wielkiej Brytanii poprzez rozbudowę farmy słonecznej o mocy 20 MW.

Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, rozbudowa o 37 000 paneli sprawi, że 20% energii w zakładzie będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, co wystarczy do zbudowania każdego bezemisyjnego Nissana Leaf sprzedawanego w Europie.

Leaf jest jednym z trzech pojazdów produkowanych obecnie w fabryce w Sunderland, obok Qashqai i Juke.