Poniedziałek, 11 listopada 2024

Jenson Button testuje nowego Radforda Lotusa Type 62-2.

15 lutego 2022

Share

  • Facebook
  • Twitter

Były mistrz Formuły 1, Jenson Button, przeprowadził Lotusa Typ 62-2 Radforda przez ostatnie fazy testów przedprodukcyjnych.

Test dynamiczny prototypowego modelu John Player Special został przeprowadzony przez Jensona w domu Lotusa, na torze testowym w jego siedzibie w Hethel, Norfolk.

"Prowadzenie po raz pierwszy modelu 62-2 było oczywiście bardzo wyjątkowym momentem, w kokpicie czuje się już jak w domu!", powiedział Jenson.

"Samochód czuł się świetnie, dobrze zbalansowany w zakrętach przy wysokich i niskich prędkościach i prowadził się bez zarzutu przez cały dzień, co stanowi doskonałą bazę dla miesięcy poprawiania ustawień, które nastąpią dla mnie później.

"Chcemy się upewnić, że ten samochód jest czystym samochodem dla kierowcy, który oddaje zarówno należyty szacunek DNA Lotusa, ale także zapewnia luksus Radforda".

Rola Jensona jako kierowcy testowego odgrywa kluczową rolę w końcowym etapie rozwoju, będąc od samego początku zaangażowanym w projektowanie, rozwój i inżynierię Lotusa Radforda Type 62-2.

Podczas testów na torze prototyp osiągnął ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 186 mil na godzinę oraz czas przyspieszenia 0-62 mil na godzinę wynoszący 2,9 sekundy. Samochód produkuje 600 KM z doładowanego 3,5-litrowego V6 i waży na sucho poniżej 1000 kg.

Dwumiejscowe coupe z silnikiem umieszczonym pośrodku nadwozia bazuje na technologii Lotusa, która została przeprojektowana i obejmuje zmodernizowane tłoki, korbowody i wałki rozrządu, regulowane zawieszenie sprężynowe napędzane przez 6-biegową manualną skrzynię biegów.

Wykonane z włókna węglowego panele nadwozia i wnętrze osadzono na ultralekkim aluminiowym podwoziu, zgodnie z filozofią Lotusa "Uprość i dodaj lekkości".

Po pierwszych dostawach do klientów w 2022 r. wszyscy właściciele Radforda Type 62-2 zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ekskluzywnym jednodniowym wydarzeniu na torze, aby zasiąść za kierownicą u boku Jensona, który zademonstruje, jak kierowcy mogą w pełni wykorzystać możliwości swojego samochodu na torze wyścigowym.