Czwartek, 23 stycznia 2025
Share
Tesco znalazło się na szczycie listy supermarketów zapewniających ładowanie dla właścicieli samochodów elektrycznych, według niezależnej analizy udogodnień EV w całej Wielkiej Brytanii przeprowadzonej przez stronę internetową Electrifying.com poświęconą samochodom elektrycznym.
Supermarket, we współpracy z Volkswagenem i Pod Point, zainstalował punkty ładowania w 400 swoich sklepach w całej Wielkiej Brytanii.
W sumie prawie połowa (45 proc.) wszystkich sklepów, nie licząc mniejszych placówek typu express, posiada możliwość ładowania akumulatorów.
Morrisons jest drugim co do wielkości supermarketem dla posiadaczy pojazdów elektrycznych, z nieco ponad 40 procentami z 497 sklepów oferujących klientom możliwość ładowania, podczas gdy prawie jedna na pięć (19,71 procent) placówek Asda zapewnia przynajmniej jedno miejsce do podłączenia się.
Ale kierowcy samochodów elektrycznych, którzy robią zakupy w Sainsbury's twarz loterii, jeśli chodzi o ładowanie swoich pojazdów, z mniej niż jeden na 10 (7,2 procent) swoich sklepach obecnie zapewnienie punktów ładowania dla klientów.
Podczas gdy Sainsbury's znalazł się na dnie stosu, Aldi był tylko nieznacznie lepszy z 10 procentami.
Klienci Lidla mają nieco większe szanse na znalezienie sklepu z co najmniej jednym punktem ładowania, z jego wskaźnikiem trafień sięgającym 15 procent.
"Gratulacje dla Tesco i Morrisons, które zainwestowały znaczne środki, aby zapewnić klientom dobre warunki do ładowania samochodów. Chcielibyśmy, aby każdy supermarket oferował takie udogodnienia, ale jeszcze tego nie zrobiliśmy" - powiedziała Ginny Buckley, założycielka Electrifying.com.
"Spodziewaliśmy się, że więcej supermarketów będzie radzić sobie lepiej, ale i tak świetnie jest zobaczyć, jak niektóre z nich uznały, że oferowanie kupującym niezawodnego ładowania samochodów jest nie tylko dobre dla biznesu, ale także pomoże dać narodowi zaufanie do zmiany.
"W obliczu gwałtownego wzrostu popularności samochodów elektrycznych i ambitnych celów rządowych, aby zakazać sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 roku, zapewnienie infrastruktury ładowania w dogodnych lokalizacjach ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia kierowców do wcześniejszego przejścia na napęd elektryczny, zwłaszcza znacznej liczby, która nie ma dostępu do parkowania poza ulicą."