Wtorek, 29 listopada 2022

2023 Rolls-Royce Spectre: testy w ekstremalnych warunkach pogodowych

30 czerwca 2022

Share

  • Facebook
  • Twitter

Całkowicie elektryczny Rolls-Royce Spectre zakończył zimowe testy w Arjeplog w Szwecji - zaledwie 55 km od koła podbiegunowego.

Temperatury spadły do -40˚C, a Rolls-Royce szacuje, że 25% z programu testowego o długości 2,5 mln km (symulującego 400 lat użytkowania) zostało zakończone dla "elektrycznego Super Coupé".

"Zapowiedź każdego nowego motoru Rolls-Royce'a niesie ze sobą wielki ciężar oczekiwań, ale Spectre jest bezsprzecznie najbardziej oczekiwanym produktem w nowoczesnej historii marki" - powiedział Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars.

"Dzieje się tak dlatego, że jest on czymś znacznie więcej niż produktem. Jest symbolem naszej jasnej, śmiałej elektrycznej przyszłości i stanowi sejsmiczną zmianę w naszej technologii układów napędowych".

"To właśnie z tego powodu stworzyliśmy program testowy, który jest równie znaczący i historyczny jak sam Spectre".

Istnieje kilka powodów, dla których produkty marki poddawane są takim ekstremom. Kiedy budowane są pierwsze prototypy, inżynierowie przeprowadzają bardzo podstawowe testy w ekstremalnych warunkach, aby upewnić się, że każdy system jest sprawny i funkcjonuje na podstawowym poziomie w zimnym środowisku.

Test ten jest połączony z początkami procesu udoskonalania, skupiając się na przykład na hałasie i wibracjach. Zmienne, które mają na to wpływ, obejmują materiały wybrane na główne elementy okuć, aż po gęstość gum drzwiowych, mieszanki tulei, materiały mocujące, a nawet właściwości środków łączących.

Pod wpływem ekstremalnych temperatur wydajność tych zmiennych może się znacznie zmienić - podobnie jak wydajność systemów ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i chłodzenia samochodu.

Jeżdżąc po powierzchniach o niskiej przyczepności, takich jak śnieg i lód, oraz celowo destabilizując samochód, inżynierowie mogą stworzyć przy niskich prędkościach dynamiczne okoliczności, które normalnie wystąpiłyby przy wysokich prędkościach.

W ten sposób parametryzują i dopracowują osiągi pojazdu w niskich temperaturach w takich obszarach jak prowadzenie, sterowność, stabilność, przewidywalność i "wyczuwalność", która jest cechą charakterystyczną Rolls-Royce'a.