Wtorek, 18 stycznia 2022

Koszty uszkodzeń spowodowanych przez wyboje rosną pomimo spadku liczby kilometrów

5 stycznia 2022

 

Nowe badania wskazują, że wpływ pandemii spowodował, że przeciętny kierowca zmniejszył swój przebieg o 42% w ciągu ostatniego roku, jednak nie odnotowano równoważnego spadku uszkodzeń pojazdów narodowych spowodowanych przez dziury w jezdni.

Tegoroczny raport PIT (Pothole Impact Tracker) dla Kwik Fit ujawnia, że całkowity koszt, jaki ponieśli brytyjscy kierowcy w wyniku uszkodzeń spowodowanych przez dziury w jezdni w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrósł nieznacznie w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 1,267 miliarda funtów w porównaniu z 1,249 miliarda funtów w roku poprzedzającym marzec 2020.

Raport PIT Kwik Fit śledzi wpływ wybojów w skali rocznej, a jego badania pokazują, że w tym roku, pomimo zmniejszonego przebiegu, kierowcy trafiali średnio na 11 wybojów miesięcznie, a około 10,2 miliona z nich doznało uszkodzeń samochodu w wyniku tego zdarzenia.

Ponieważ opony są pierwszą linią obrony samochodu przed wybojami, są one najczęściej uszkadzanym elementem, z powodu którego ucierpiało 4,2 miliona kierowców. Następne w kolejności są uszkodzenia zawieszenia (3,0 mln), kół (2,8 mln) i układu kierowniczego (2,0 mln).

Średni koszt napraw, z jakimi musieli zmierzyć się kierowcy, wyniósł 127,20 funtów, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Chociaż nieco mniej kierowców doznało uszkodzeń niż w roku poprzednim, to wzrost średniego kosztu spowodował niewielki wzrost krajowego rachunku za naprawy.

Prawie połowa (48%) wszystkich kierowców twierdzi, że stan nawierzchni dróg w ich okolicy jest gorszy niż 12 miesięcy temu, a tylko 12% twierdzi, że jest lepszy (35% twierdzi, że jest mniej więcej taki sam).

Kierowcy w Szkocji są najbardziej skłonni twierdzić, że ich drogi są gorsze niż rok temu, podczas gdy kierowcy w Londynie są najmniej skłonni.

Kierowcy uderzający w wyboje mogą zauważyć, że uszkodzenia nie są od razu widoczne. Uderzenia w wyboje często prowadzą do powolnego przebijania opon, uszkodzeń na wewnętrznej ściance opony lub pęknięć na kole, które nie są od razu widoczne. Każdy kierowca, który uderzył w dziurę z dużą siłą, powinien uważnie obserwować swój samochód w ciągu kilku dni po zdarzeniu, aby upewnić się, że jego pojazd pozostał nietknięty.

"Wszyscy jesteśmy świadomi ogromnego wstrząsu, jaki nastąpił w finansach publicznych w wyniku pandemii" - powiedział Roger Griggs z Kwik Fit.

"Jednak stan naszych dróg jest problemem długoterminowym, jak pokazuje nasz raport PIT w ostatnich latach.

"Wyboje to nie tylko problem ze względu na koszty dla kierowców, stanowią one zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi. Musimy zapewnić, że wszelkie udostępnione fundusze są wykorzystywane strategicznie i skutecznie, a nie tylko do krótkoterminowego łatania najbardziej dotkniętych obszarów."

Więcej na: http://detailercenter.pl