Czwartek, 25 kwietnia 2024

Top 10 czynników wywołujących kłótnie w samochodzie

4 stycznia 2022

Udostępnij Facebook Twitter

Używanie telefonu w czasie jazdy, spychanie samochodu na pobocze i niebezpieczne wyprzedzanie znajdują się na szczycie listy najbardziej irytujących zachowań kierowców, jak twierdzą pasażerowie.

W czasie, gdy blokada ulega złagodzeniu, a ruch na drogach wzrasta, transeuropejska ankieta przeprowadzona wśród 2 000 kierowców sprawdzała, jakie złe zachowania za kierownicą są najbardziej prawdopodobnym powodem wojny na słowa.

Korzystanie z telefonu podczas jazdy, które jest wykroczeniem wartym sześć punktów karnych, zajęło wspólne pierwsze miejsce, obok wyprzedzania Brytyjczyków, za które kierowca może otrzymać trzy punkty.

W pierwszej piątce najczęstszych problemów brytyjskich pasażerów znalazły się hamowanie w ostatniej chwili oraz niepotrzebnie ostre lub nagłe hamowanie.

Badania przeprowadzone przez Nissana wykazały, że nadmierna prędkość, niewskazanie kierunku jazdy i zajmowanie pasa zewnętrznego to kolejne największe bolączki pasażerów, którzy chcą po prostu spokojnej i przyjemnej podróży.

Jazda środkowym pasem ruchu i zmęczenie za kierownicą również są przyczyną kłótni.

Badania wykazały, że brytyjscy kierowcy mają te same zmartwienia, co ich europejscy koledzy - chociaż po drugiej stronie kanału La Manche mają większy problem z osobami nakładającymi makijaż podczas jazdy niż z zapędzaniem się na środkowy pas.

Arnaud Charpentier, z Nissan AMIEO, powiedział: "W miarę jak wszyscy szukamy sposobu na ponowne połączenie się z przyjemnością prowadzenia samochodu, kluczowe jest zrozumienie, że sekret harmonijnej podróży samochodem często można znaleźć w samym samochodzie".

"Te nowe badania potwierdzają przekonanie Nissana, że strategia polegająca na wyposażeniu pojazdu w intuicyjną technologię pomaga zmniejszyć stres i zmaksymalizować wygodę podczas każdej podróży".

Bezpieczna jazda i dobra muzyka zostały wskazane przez pasażerów jako najważniejsze składniki przyjemnej podróży, a następnie dobra nawigacja i częste przerwy.

Ale podczas gdy respondenci podkreślali działania, których nienawidzą od swojego kierowcy, gdy siedzą na fotelu pasażera, sami nie są do końca najlepiej wychowani, gdy kierują samochodem.

Jedna na pięć osób przyznaje się do przekraczania prędkości, 19 procent prowadziło pojazd będąc zmęczonym i tyle samo jadło za kierownicą.

Co niewiarygodne, jeden na 25 respondentów ankietowanych przez OnePoll na zlecenie Nissana przyznał, że zdarzyło mu się nakładać makijaż podczas jazdy, a siedem procent korzystało z telefonu podczas jazdy.

W związku z tymi wynikami Nissan wprowadził poradnik "Stress-Free Driving Guide", inspirowany modelem Juke crossover, w którym wykorzystano intuicyjną technologię i budzące zaufanie funkcje wspomagające.

Model Juke jest wyposażony w zaawansowany system wspomagania jazdy ProPILOT, który utrzymuje zadaną odległość na autostradzie, przyspieszając i zwalniając, aby dostosować się do samochodu jadącego z przodu, a także w system interwencji w martwym polu, który informuje kierowcę o wykryciu pojazdu na sąsiednim pasie ruchu na autostradzie.

Arnaud Charpentier dodał: "Nissan dokłada wszelkich starań, aby kierowcy i pasażerowie czuli się na drodze bezpiecznie, komfortowo i szczęśliwie.

"Dzięki zaawansowanym funkcjom wspomagającym prowadzenie, bezproblemowej łączności i wysokiej klasy wnętrzu, Nissan JUKE zapewnia rozrywkę i relaks każdemu pasażerowi".

Top 10 najbardziej irytujących rzeczy, które robią kierowcy

    Korzystanie z telefonu podczas jazdyPrzejeżdżanie pod prądNiebezpieczne wyprzedzanieNiebezpieczne hamowanie w ostatniej chwiliNiezbędne ostre lub nagłe hamowaniePośpiechNiesygnalizowanie kierunku jazdyZajmowanie zewnętrznego pasa ruchuZajmowanie środkowego pasa ruchuJazda na zmęczeniu